האלמנטים החיוניים של מטבחים כפריים

כשזה מגיע לעיצוב מטבח המשדר חמימות, קסם ומשיכה נצחית, שום דבר לא תואם את הפיתוי של מטבחים כפריים.

לעיצובי המטבח המסורתיים אך המסוגננים הללו יש יכולת ייחודית לגרום לכל אחד להרגיש כמו בבית הודות לאסתטיקה המזמינה ולתכונות הפונקציונליות שלהם.  אבל מהם בעצם האלמנטים המייחדים מטבחים כפריים? בואו להתעמק באלמנטים החיוניים שהופכים את המטבחים הללו לכל כך שובי לב.

 

חומרים טבעיים

אחד מסימני ההיכר של מטבחים כפריים הוא השימוש בחומרים טבעיים. מארונות עץ ועד משטחי אבן, מטבחים אלה מקורקעים בטבע. ריצוף עץ, בין אם זה אלון, אורן או אגוז, מוסיף לקסם הכפרי שהוא שם נרדף לסגנונות המטבח הללו.

משטחי אבן טבעית או אריחים, לעומת זאת, מציגים אלמנט של יופי מחוספס המשלים בצורה מושלמת את אלמנט העץ.

 

ארונות קלאסיים

כשאתם חושבים  על מטבחים כפריים, סביר להניח שאתם מדמיינים ארונות המשדרים תחושה של היסטוריה. בין אם הם צבועים בגוונים רכים או כוללים דלתות חזית מזכוכית, הארונות במטבחים כפריים הם בדרך כלל התכונה הבולטת של החדר. לעתים קרובות יש להם פיתוחים מורכבים, לוחות חרוזים או ידיות מעוטרות שמוסיפים למשיכה הוינטג’ית שלהם.

 

כיור חווה

מאפיין מהותי של מטבחים כפריים רבים הוא כיור בית החווה. כיורים עמוקים ורחבים אלה לא רק פונקציונליים לטיפול בסירים ומחבתות גדולים אלא גם משמשים כמוקד עיצובי.  כיורי בית החווה מעניקים מגע אותנטי וכפרי למטבח.

 

מדפים פתוחים

כדי להעצים את התחושה הפתוחה והאוורירית של מטבחים כפריים, לרוב משולבים מדפים פתוחים. מדפים אלה מאפשרים לבעלי הבתים להציג כלים יפים, כלי זכוכית וינטג’ או פריטים דקורטיביים, ומוסיפים לחלל גם פונקציה וגם אופי. בנוסף, הם דרך מצוינת לשמור פריטים יומיומיים בהישג יד.

 

פלטת צבעים חמה

פלטת הצבעים של מטבחים כפריים נוטה לעבר גוונים חמים ושתוקים.
קרמים רכים, כחולים בהירים, ירוקים אדמתיים וצהובים עמומים נמצאים בדרך כלל בפלטה. צבעים אלה מעוררים תחושה של נעימות ונוחות, וגורמים למטבח להרגיש יותר מסביר פנים.

 

בדים מעוצבים

מטבחים כפריים כוללים לרוב בדים מעוצבים המוסיפים נופך של רכות וקסם. בין אם זה וילונות, כריות כיסא פרחוניות או מפת שולחן עם פסים. הדוגמאות הללו מביאות שכבת חמימות נוספת לחלל. הם מהווים קריצה לאווירה המסורתית והביתית שמגלמים מטבחים כפריים.

 

פרטי וינטג’

הפרטים הקטנים הם שבאמת מגדירים מטבחים כפריים. הדגשים הם על סגנון הוינטג’, בין אם זה שעון מיושן, שלטים עתיקים או פריטים כפריים, משרים אופי למטבח. יצירות אלה מספרות סיפור, ומוסיפות עומק ואישיות לעיצוב הכולל.

 

קורות חשופות

במטבחים כפריים רבים תמצאו קורות עץ חשופות הנמתחות על פני התקרה. קורות אלו, העשויות לרוב מעץ מיושן, מוסיפות יופי מבני לחלל ומעצימות את הקסם הכפרי של החדר.

 

מטבחים כפריים הם יותר מסתם טרנד עיצובי. הם מייצגים אורח חיים המושרש בנוחות, מסורת ואותנטיות. על ידי שילוב האלמנטים שהוזכרו לעיל, מחומרים טבעיים וארונות קלאסיים ועד כיורי חווה ופריטי וינטג’, תוכלו ליצור מטבח שעומד במבחן הזמן. בין אם אתם משפצים את החלל הקיים שלכם או מעצבים אחד חדש, קחו בחשבון את האלמנטים החיוניים הללו כדי ליצור את המטבח הכפרי של חלומותיכם.

 

זכרו, היופי של מטבחים כפריים טמון במשיכה הנצחית שלהם ובטבע החם והמזמין. ועם בחירות העיצוב הנכונות, אתם יכולים ללכוד את המהות הזו בבית שלכם וליצור מרחב שבו נוצרים זיכרונות וסיפורים משותפים.

תוכן עניינים

תאמו פגישת יעוץ  ללא עלות
עם מעצב/ת הבית שלנו
בואו לפגישה עם אחד המעצבים שלנו, אשר יעזור לכם לעצב את המטבח המושלם בדיוק למידותיכם
השאירו פרטים או התקשרו אלינו

מאמרים נוספים

נגישות

חייגו עכשיו למטבחי ארבל