המדריך האולטימטיבי לעיצוב מטבח כפרי

ישנו פיתוי נצחי למטבח כפרי. הלחישות של תקופה העבר, ההדים של ארוחות דשנות משותפות עם המשפחה והאווירה של קוטג’ כפרי נעים – אין פלא שעיצוב מטבח כפרי החזיק בקסמו באמצעות מגמות עיצוביות משתנות. כאשר שואפים ליצור או לשפץ מטבח כפרי, גישה הוליסטית חיונית. מדריך זה ידריך אתכם במרכיבי המפתח שהופכים מטבח לכפרי באמת בנשמתו ובאסתטיקה שלו.

 

1.  חומרי הגלם היוצרים את עמוד השדרה

המהות של מטבח כפרי טמונה בשימוש בחומרים טבעיים ולא מעודנים. חשבו על קורות עץ, קירות אבן וקרשים לא מלוטשים. חומרים אלה לא רק קובעים את מצב הרוח, אלא גם מבטיחים שהאווירה הכפרית תהיה שזורה באופן אותנטי לתוך החלל של החדר.

 

ארונות:

הארונות הם לרוב האלמנט הבולט ביותר בכל מטבח. במטבח כפרי, תרצו להישען לעבר ארונות עץ עם גימור בלוי. בין אם תבחרו ללכת עם עץ משוחזר או להעניק לעץ חדש מראה מיושן, ודאו שהגרגרים, הקשרים והפגמים של העץ נראים לעין, ומוסיפים לאופי החדר.

 

משטחי עבודה: טבעיים וחזקים

גרניט, עץ או אבן סבון – אלו חומרים שנראים ומרגישים כנים במטבח כפרי. הם לא רק מציעים עמידות אלא גם תורמים מרקם וגוון עשירים לחדר. זכרו, ככל שהם נראים טבעיים יותר ולא מלוטשים, כך הם מתאימים יותר לאתוס המטבח הכפרי.

 

כיור החווה: מצרך במטבח כפרי

שום מטבח כפרי לא מרגיש שלם בלי כיור החווה האייקוני. האגנים העמוקים והרחבים הללו, עשויים לעתים קרובות מחרסינה או חרסית, פונקציונליים ומתאימים להפליא. יחד עם ברזים מסורתיים או אפילו גופי פליז, הם יוצרים אמירה ייחודית.

 

2. מדפים פתוחים וסירים תלויים

הרעיון מאחורי מטבח כפרי הוא להציג פשטות ושימושיות. מדפי עץ פתוחים המציגים כלים מעוצבים, כלי זכוכית, או אפילו מאכלים משומרים, משפיעים בצורה יפה על אופי המטבח. תוסיפו לזה כמה מדפי סירים תלויים (רצוי בנחושת או ברזל יצוק), וקיבלתם מטבח שמשדר קסם של בית חווה.

 

3. לב המטבח הכפרי: האח

למרות שזה לא אפשרי עבור כולם, אם יש לכם את המרחב והאמצעים, אח יכול להפוך את המטבח הכפרי שלכם למקלט חמים ומזמין. בין אם אתם משתמשים בו לבישול, חימום או סתם בשביל האווירה, הוא הופך למוקד מיידי.

 

4.  תאורה: חמימה ורכה

עזבו את נורות ה-LED המודרניות והקרות. מטבח כפרי דורש תאורה חמימה ומזמינה. חשבו על אורות בסגנון עששיות, פמוטים של נרות, או אפילו נורות אדיסון. הרעיון הוא ליצור מחדש את הזוהר של שמש שוקעת או הבהוב רך של נרות, ולהביא תחושה של נעימות וחום.

 

5. אלמנטים דקורטיביים: וינטג’ וביתי

כשאתם מקשטים את המטבח הכפרי שלכם, שקלו פריטי וינטג’ או פריטים עתיקים. ניתן להציג תמונות משפחתיות ישנות, שעוני וינטג’, או אפילו כלים עתיקים. סלסלות ארוגות ביד, כלי חרס, או אפילו סולם כפרי לתליית שמיכות או מגבות יכולים להוות שכבות עיצוב נוספות.

 

6.ריהוט: יציב ופשוט

שולחנות עץ כבדים, ספסלים במקום כיסאות, או אפילו אי עץ על גלגלים יכולים לגרום למטבח הכפרי שלכם להרגיש חי ואמיתי. זכרו, ככל שהם נראים שחוקים ומשומשים יותר, כך הם משתלבים טוב יותר.

 

7. נגיעות של ירוק

אחרון חביב, תפיחו חיים במטבח הכפרי שלכם עם צמחים. בין אם זה עשבי תיבול על אדן החלון, עציצים על השיש, או אפילו גפנים המטפסות על קיר, מוסיפים נופך של רעננות וחיוניות.

 

מטבח כפרי הוא יותר מסתם בחירה עיצובית, זו חזרה לפשטות ולאותנטיות של פעם. מדובר ביצירת חלל שבו כל ארוחה מרגישה כמו התכנסות מכל הלב, כל בוקר מתבשל קפה עם שמץ של נוסטלגיה, וכל רגע מהדהד בחום אמיתי. עם המדריך הזה, אתם מצוידים היטב לצאת למסע שלכם ליצירת המטבח הכפרי המושלם – חלל בעל נשמה.

 

 

 

תוכן עניינים

תאמו פגישת יעוץ  ללא עלות
עם מעצב/ת הבית שלנו
בואו לפגישה עם אחד המעצבים שלנו, אשר יעזור לכם לעצב את המטבח המושלם בדיוק למידותיכם
השאירו פרטים או התקשרו אלינו

מאמרים נוספים

נגישות

חייגו עכשיו למטבחי ארבל