איך בוחרים ארונות מטבח?

הגענו לחלק החשוב בעיצוב המטבח, בחירת ארונות למטבח. היינו רוצים שהארונות יהיו שימושיים ונוחים מצד אחד ומתאימים בעיצובם לאופי הבית מצד שני. ארון במטבח אינו מוחלף בקלות ולא תדיר, החלטה בשלב התכנון תלווה אותנו במשך שנים רבות עד השיפוץ הבא…

סגנון עיצוב המטבחים בעבר קבע באופן מסורתי – ארונות למטבח עליונים ותחתונים, מה שגרם למראה עמוס וצפוף. לכן, העיצוב המודרני דוגל בהפרדת אזורים, קיר אחסון משולב מכשירי חשמל גדולים כמו מקרר, תנור ומיקרו. קיר אחר יהיה מיועד לארונות מטבח תחתונים, דבר המייצר נגישות ומראה פחות כבד ועמוס.

בסיס תכנון מטבח מסורתי הוא משולש הזהב, מקרר – כיור – כיריים, ולאחרונה נוספה צלע רביעית האי. הבסיס הרעיוני הינו פרקטיות של עבודת מטבח: הוצאת המוצרים מהמקרר, מעבר דרך הכיור והמשטח, בישול על הכיריים וחזרה למקרר. ולכן, בתכנון עיצוב המטבח משולש הזהב יהיה הבסיס סביבו נתכנן את ארונות המטבח.

אחסון

פתוח או סגור – בתכנון אנו ניקח בחשבון אלמנט של מקום האחסון והאם הוא פתוח או סגור. המשמעות של מקום אחסון היא כפולה, מצד אחד אנו מעוניינים בפרקטיות ונגישות למקום האחסון, אך מצד שני ארונות מטבח פתוחים צוברים יותר אבק ושומנים ועל כן נדרשים לניקיון תדיר גם של הארון וגם של הציוד המאוחסן בו.

מימדים – אנו נתכנן מראש את מימדי הארונות כך שיוכלו להכיל את החפצים אותם נרצה לאחסן, כוסות, צלחות, כלי הגשה, מכשירי חשמל, מוצרי מזון וכד’.

מיקום ונגישות – פרקטיות, בארונות תחתיים בדרך כלל נמקם מכשירים כבדים, סירים ומחבתות, וציוד פחות נדרש. בארונות עיליים נמקם צלחות, כוסות וכד’. מיקום המזווה יהיה בין המקרר לכיור לצורך נגישות מקסימלית במהלך הבישול.

ירקות ופירות – תפוח אדמה, בצל, שום, תפוחים, תפוזים וכד’ הינם מוצרים שבדרך כלל אינם מאוחסנים בתוך המקרר ולכן נדרש תכנון ארון במטבח עם דלתות מחוררות או מדפים פתוחים לשמירת טריות המוצרים.

עיצוב וגימור

לאחר סיום תכנון הצד הפרקטי של המטבח, היינו רוצים לאפיין את עיצוב ומראה המטבח מתאים ומשתלב עם עיצוב הבית בכלל. בהתאם למראה אותו נרצה להציג כך יראה העיצוב : גימור הארונות, ויטרינות, שילוב פיתוחים, ידיות וצבעים בהירים לשידור מראה מודרני, גימור של עץ לשידור מראה כפרי וטבעי או שימוש בנירוסטה לשידור מראה תעשייתי.
מטבחי ארבל מטבח לבן דגם טופזמטבחי ארבל דגם רנד

תוכן עניינים

תאמו פגישת יעוץ  ללא עלות
עם מעצב/ת הבית שלנו
בואו לפגישה עם אחד המעצבים שלנו, אשר יעזור לכם לעצב את המטבח המושלם בדיוק למידותיכם
השאירו פרטים או התקשרו אלינו

מאמרים נוספים

נגישות

חייגו עכשיו למטבחי ארבל